The football industry will meet at the World Football Summit

From October 27th to 29th the football industry will meet in Madrid at the World Football Summit, premier event on the football industry held in Spain.

Invité au sommet international du football à Madrid du 27 au 29 octobre prochain, je vous ferai suivre l’événement sur le compte Twitter @SportDigitalFR pour vous faire partager les points importants.
Les discussions porteront notamment sur la compétitivité de LaLiga, la fan experience ainsi que les innovations technologiques dans le sport.

The World Football Summit will take place in Madrid in October and focus on the following main topics during the two days: Economic axes of Football, Social implications of Football and Technological impact on Football.
Among the already confirmed speakers are Javier Tebas (president of LaLiga), Miguel Ángel Gil (CEO of Atlético Madrid), Sebastián Lancestremère (Sports Business, General Manager Microsoft Corporation), Juan Ignacio Gallardo (Director MARCA Newspaper).

Knowing that my blog mainly focuses on fan experience and use of new technologies in the sports industry, I am particularly interested in the last block about the Technological impact on Football including the following topics: Fans & Marketing and Management & Smart Stadiums.
Being a new important player of the football industry with the purchase of many international players, China will also be discussed during the event as well as the third party ownership, Football as an element of social inclusion or the Trends and innovation in sport sponsorship.

The congress will be live-tweeted on my Twitter accounts @SportDigitalFR (in French) and @SportDigitalCO (in English) and if you’re also going to attend feel free to contact me to meet up.

I also invite you to visit the official website for partnerships, pre-sale tickets or any other information about the event.

You can now find here the summary of the summit.
Le résumé du World Football Summit est disponible ici.

About author

You might also like

Liga

La nouvelle Nike « Ousadia Alegria » de Neymar

Nike a dévoilé cette semaine sa nouvelle collection « Ousadia Alegria » portée par Neymar et visant à représenter le style de jeu et personnalité de l’attaquant de la Seleçao et du FC

Sport business

Nike et adidas félicitent leur Ballon d’Or

La cérémonie du Ballon d’Or a récompensé ce lundi Lionel Messi et Carli Lloyd comme joueur et joueuse de l’année 2015, l’occasion pour leur sponsor de communiquer sur leur ambassadeur

Trends

L’industrie sportive se donne rendez-vous au salon du marketing sportif SPORTEM

Suite au succès de ses 2 premières éditions au Stade Pierre-Mauroy de Lille, le salon du marketing sportif SPORTEM aura lieu les 27 et 28 mars prochain au Parc des